Monday, 9 February 2015

Vikt

Det bästa hälsorådet någonsing är sista meningen i brevet Claire Randall skrev till sin dotter innan hon reste tillbaka i tiden: Försök att inte bli för tjock.
Jag var definitvt på väg så 2014 satte jag upp viktkontroll bland mina årliga mål.
Det vore kul att komma tillbaka till -5 men realististk ār 0 till +2 ett bāttre första mål. (Detta är entalssiffran till ett tiotal kilo kroppsvikt som jag håller för mig själv.)
Jag började december 2013 med en vikt mellan +7,6 och +6,5,
I slutet av januari 2014 visade vågen +5,4 och i slutet av mars +4. I början av maj var resultatet +3 som sedan höll sig till dess vi åkte på semester då det gick ned till +1,6.
Detta höll i sig, givetvis med normala kroppsliga ovh månatliga variationer, ända fram till slutet av september då det kröp upp till +2,5. I slutet av oktober var det +3 och i mitten av november +4 vilket höll sig fram till jul 2014.
Slutsaten är att jag behöver göra väldigt lite extra arbete för att komma ned till +2 men det därefter behövs mer jobb för att bli av med det sista. Dessutom måste jag hålla mängden motion på daglig nivå, även om det regnar.
Just nu behöver jag börja om med 2015 års mål vilket är samma som förra året: 0 till +2 och det gäller nu för hela året.
Invägning och inskrivning på min minneslapp i morgon.

No comments:

Post a Comment