Sunday, 1 March 2015

FI 31,13

Jag är lite chockad av resultatt av dagens månatliga uträkning av nettovärde och hur många år jag kan leva på tillgångarna.
Jag är tydligen finansiellt oberoende över 31 år med nuvarande börsvärde och om jag har räknat rätt.
Min första reaktion var att jag skulle köpa något för att fira men jag gick och diskade istället och har lugnat ned mig nu.
Intressantast var att jag INTE direkt tänkte att jag skulle säga upp mig. Det är en stor förändring sedan tidigare och ett gott betyg till mina chefer.

2 comments:

  1. Hur många årsomkostnader räknar du med att behöva för att sluta jobba?

    ReplyDelete
  2. Jag räknar 30 år som relativt säkert (men det är för mig och inget generellt råd). Det finns ekonomiska beräkningar bakom om investeringars historiska utveckling men som alltid, ingen kan säga något om framtiden.

    ReplyDelete