Friday, 20 March 2015

Frukost

Frukost de flesta dagar är havregrynsgröt.
2 dl (80 g) AXA (fd Kungsörnen) fiberberikade havregryn för två med fyra dl vätska och lite salt.
Koka någon minut eller två och sedan är det klart.
Salt är viktigt men det behövs inte mycket. Socker på toppen, mjölk eller frukt är för mig helt onödigt.

Havregrynen däremot - helt avgörande.
Jag har ätit mig igenom hela havregrynssortimentet i tre länder och stora delar av havregrynen till salu i tre andra. Jag har manglat havre själv och jag har laborerat med kli, linfrö och annat.

Verje gång jag lämnar Sverige finns det AXA fiberberikade havregryn i min väska, upp till tio kilo beroende på hur länge jag ska vara borta. Jag har bara hittat dem till salu i Belgien hittills. Jag kan äta andra men mina havregryn är jag beredd att arbeta hårt för.

No comments:

Post a Comment