Saturday, 2 May 2015

Rapport-Klädutmaning

Det har nu gått nästan en månad sedan jag packade min väska med en mycket begränsad mängd kläder. Jag har nu tillgång till en full garderob igen.
Det första som hände var "jag har ingenting att ta på mig"!

Lite för kallt för bara tshirt, lite för varmt för fleece, kavaj ville jag inte ha på en ledig dag och de tre tröjor och fyra toppar jag haft på mig en månad men som hade gett en perfekt kombination, kunde jag ju givetvis inte ta på mig.

Jag grävde fram en halvpolo som köptes i USA 1998 och en kofta min mamma gav mig i julklapp någon gång under studenttiden. Båda svarta och egentligen ville jag ha något färgglatt. En himmelsblå scarf från en tunnelbanebutik i ett kallt Bryssel/Berlin/Rom? fick komplettera regnjacka från 2007 och jeans från 2009/10.

Det är helt klart att jag fortfarande har mer kläder än jag behöver. Det är nog dags för en ny utmaning. Kanske bara tillåta toppar ur ful-högen en månad? Eller bara ur fin-högen? Det är ju dags att skubba av sig och klä upp sig för bröllop nästa helg.


No comments:

Post a Comment