Sunday, 3 May 2015

Rapport-Snålmånad

Jag hoppade på snålmånadsutmaningen för april.
Det blev lite oväntade omständigheter och lite speciella händelser denna månad. Men å andra sidan, så är det ju alltid i livet så kanske det var en normal månad i alla fall.

Det positiva är att jag för första gången i hela mitt liv haft koll på mina utgifter under en hel månad.

Detta blev resultatet (omräknat till sek):
Lokaltrafik: 416 (mycket mer än vanligt)
Mat och annan föda: 1011 (för en person, matlåda till jobbet, inkluderar även godis, pizza, kaffe både ute och hemma; mycket mindre än vanligt pga snålmånad men också massor av sociala aktiviteter, se lokaltrafik-kontot)
Weekend 1: 1686
Weekend 2: 922
Hygien och hälsa: 1095 (inkluderar denna månad även besök hos läkare, sjukgymnast och tandläkare men är normalt 100)
Nöje: 100
Present: 50
Saker: 40
Kläder: 80 (wow, jag köpte ett klädesplagg!! Note to self: petroleum chintz top for wedding party)
Sammanlagt 4984 för rörliga kostnader.
Det innebär att jag denna månad underskred Whoopee-kontot, hade underskott även i Mat-kontot och överskott i Weekend-kontot. Men det justerar sig över året. Inga mobil-kostnader, det ska bli intressant att se när jag behöver fylla på kontant-kontot nästa gång.
Till detta läggs de vanliga fasta kostnaderna för två boenden. 

No comments:

Post a Comment